Loading…

POMOC TECHNICZNA DLA US艁UG SIECI PIONIER

Dla U偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z us艂ug i rozwi膮za艅 dostarczanych przez sie膰 PIONIER
Skorzystaj z pomocy

Jak zarezerwowa膰 terminal VC?

Aby samodzielnie zorganizowa膰 wideokonferencj臋 nale偶y posiada膰 konto w systemie wideokonferencyjnym. Je艣li nie chcesz zak艂ada膰 konta, mo偶esz skontaktowa膰 si臋 i skorzysta膰 z pomocy lokalnych administrator贸w us艂ugi w Twojej instytucji. Aby stworzy膰 konferencj臋:

  • Zaloguj si臋 do portalu wideokonferencyjnego http://vc.pionier.net.pl/
  • Wybierz opcj臋 „Rezerwuj” i przejd藕 do wybranego dnia (lub wybierz dzie艅 spotkania w kalendarzu)
  • Wybierz godzin臋 rozpocz臋cia konferencji klikaj膮c na zielon膮 ikonk臋 ze znakiem „+” przy wybranej godzinie.
  • W formularzu wype艂nij pola obowi膮zkowe, niezb臋dne do utworzenia rezerwacji. Mo偶esz r贸wnie偶 wybra膰 parametry opcjonalne.
    • Data (parametr obowi膮zkowy) – Data rezerwacji wideokonferencji w formacie DD-MM-RRRR. Warto艣膰 ustawiona automatycznie, mo偶na edytowa膰.
    • Godzina rozpocz臋cia (parametr obowi膮zkowy) – Czas rozpocz臋cia wideokonferencji w formacie GG:MM. Wideokonferencja zostanie aktywowana dopiero o wyznaczonej godzinie, w zwi膮zku z czym wcze艣niejsze pr贸by do艂膮czenia si臋 do niej zako艅cz膮 si臋 odrzuceniem po艂膮czenia. Zalecane jest podanie nieco wcze艣niejszej godziny (np. 15-30 min), aby umo偶liwi膰 uczestnikom ewentualne testy. Warto艣膰 ustawiona automatycznie, mo偶na edytowa膰.
    • Czas trwania (parametr obowi膮zkowy) – Czas trwania wideokonferencji w pe艂nych godzinach (max. 8). Zaleca si臋 doliczenie zapasu, bowiem konferencja przestanie by膰 aktywna po up艂ywie wpisanego czasu, za艣 u偶ytkownicy zostan膮 roz艂膮czeni.
    • Nazwa wideokonferencji (parametr obowi膮zkowy) – >Nazwa wideokonferencji nie d艂u偶sza ni膰 32 znaki. Nazwa b臋dzie widoczna po po艂膮czeniu si臋 z mostkiem wideokonferencyjnym, st膮d powinna jasno sugerowa膰 temat lub nazw臋 projektu. Do podanej nazwy mo偶e zosta膰 automatycznie dodany numer porz膮dkowy. W takim przypadku docelowa nazwa wideokonferencji na mostku b臋dzie mia艂a posta膰: #nazwa#_#numer#. Numer porz膮dkowy b臋dzie mo偶na odczyta膰 z tabeli informacji o wideokonferencji zaraz po z艂o偶eniu rezerwacji.Zaznaczenie opcji „Konferencja prywatna” spowoduje, 偶e w portalu wideokonferencyjnym nazwa konferencji b臋dzie niewidoczna dla innych u偶ytkownik贸w.
    • Uk艂ad graficzny (parametr obowi膮zkowy) – Domy艣lny uk艂ad rozmieszczenia obraz贸w z kamer uczestnik贸w. Sugerowany wyb贸r to ustawienie automatyczne, kt贸re pozwala na najlepsze zagospodarowanie widoku wideokonferencji. Domy艣lny jest uk艂ad automatycznie dostosowuj膮cy si臋 do ilo艣ci u偶ytkownik贸w z du偶ym widokiem aktywnego uczestnika.
    • Planowana liczba terminali (parametr obowi膮zkowy) – Planowana liczba do艂膮czonych do wideokonferencji terminali i/lub aplikacji klienckich (max. 30)
    • Dodatkowy opis (parametr opcjonalny) – Dodatkowy opis wideokonferencji. Mo偶na tutaj umie艣ci膰 informacje na temat zakresu tematycznego, przebiegu wideokonferencji, agendy, odno艣niki do materia艂贸w oraz wszelkie inne uwagi dotycz膮ce spotkania.
    • Has艂o (PIN) (parametr opcjonalny) – Has艂o wideokonferencji (ci膮g max. 4 cyfr) oznacza, 偶e po艂膮czenie z wideokonferencj膮 mo偶liwe b臋dzie dopiero po podaniu dodatkowego has艂a / PIN. W ten spos贸b mo偶na zabezpieczy膰 si臋 przed do艂膮czaniem si臋 przypadkowych os贸b.
    • Strumieniowanie (parametr opcjonalny) – Zaznaczenie tej opcji spowoduje, 偶e mo偶liwe b臋dzie ogl膮danie przebiegu wideokonferencji poprzez przegl膮dark臋 WWW (konieczny jest RealPlayer). Odno艣nik do strony ze strumieniowaniem zostanie wygenerowany po utworzeniu konferencji.
    • Nagrywanie (parametr opcjonalny) – Zaznaczenie tej opcji spowoduje, 偶e przebieg telekonferencji b臋dzie rejestrowany i po zako艅czeniu telekonferencji b臋dzie m贸g艂 by膰 przekonwertowany do odpowiedniego pliku wideo.
    • U偶yj bramki PSTN (parametr opcjonalny) – Umo偶liwia pod艂膮czenie do wideokonferencji z sieci telefonicznej.
    • Lista e-maili (parametr opcjonalny) – Lista adres贸w e-mail, do kt贸rych wys艂ana zostanie informacja o konferencji.
    • Przypomnienie o konferencji (parametr opcjonalny) – Zaznaczenie tej opcji spowoduje wys艂anie maila z przypomnieniem o wideokonferencji w dniu planowanego rozpocz臋cia. Mail zostanie wys艂any do wszystkich uczestnik贸w wideokonferencji.
  • Zatwierd藕 dane
    • Je艣li wszystkie pola zosta艂y wype艂nione prawid艂owo rezerwacja zostanie utworzona i wy艣wietlone zostanie podsumowanie. Do czasu rozpocz臋cia parametry rezerwacji mo偶na zmieni膰 lub rezerwacj臋 usun膮膰. Nie mo偶na edytowa膰 ani usuwa膰 trwaj膮cej konferencji.
    • Je艣li kt贸rego艣 z parametr贸w obowi膮zkowych brakuje lub jest b艂臋dny zostanie on pod艣wietlony na czerwono.
  • Prawid艂owo za艂o偶ona rezerwacja zostanie umieszczona na li艣cie aktualnych rezerwacji dost臋pnej z poziomu kalendarza. Do organizatora wys艂any zostanie e-mail ze wszystkimi parametrami konferencji.