Loading…

POMOC TECHNICZNA DLA US艁UG SIECI PIONIER

Dla U偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z us艂ug i rozwi膮za艅 dostarczanych przez sie膰 PIONIER
Skorzystaj z pomocy

Obliczenia kampusowe / MAN-HA (U3)

Us艂ugi Kampusowe dostarczaj膮c膮 aplikacji na 偶膮danie, zdoln膮 zapewni膰 szerokiemu gronu u偶ytkownik贸w ze 艣rodowisk akademickich i badawczych elastyczny, skalowalny dost臋p do specyficznych aplikacji, zar贸wno w systemie MS Windows, jak i Linux, z uwzgl臋dnieniem potrzeb okre艣lonych grup zawodowych w tych 艣rodowiskach.

W szczeg贸lno艣ci, pozwala to oferowa膰 nast臋puj膮c膮 funkcjonalno艣膰 us艂ug:

  • zdaln膮 prac臋 z aplikacjami interakcyjnymi (graficznymi) w 艣rodowisku MS Windows (np. Matlab/Simulink, narz臋dzia graficzne AutoCad, Corel);
  • uruchamianie na 偶膮danie maszyn wirtualnych (z systemem MS Windows lub Linux) stanowi膮cych dedykowane 艣rodowisko pracy dla aplikacji u偶ytkownika, np. naukowca, programisty czy grafika;
  • mo偶liwo艣膰 zestawienia wirtualnego mini-klastra na potrzeby danego u偶ytkownika, np. laboratorium dla grupy student贸w lub naukowc贸w korzystaj膮cych z okre艣lonych aplikacji;

Us艂ugi Kampusowe realizowane s膮 przez 20 jednostek MAN i KDM, w kt贸rych umieszczone s膮 klastry lokalne po艂膮czone sieci膮 PIONIER. Wyb贸r technologii, konfiguracji sprz臋tu oraz oprogramowania aplikacyjnego zosta艂 wykonany z uwzgl臋dnieniem parametr贸w funkcjonalno-ekonomicznych oraz wymaga艅 u偶ytkownik贸w. Dokonana zostanie integracja us艂ug z ju偶 istniej膮cymi w: sieci PIONIER, sieci MAN i us艂ugami powszechnej archiwizacji. Realizacja tzw. „ostatniej mili” na bazie sieci miejskich oraz regionalnych zapewni odpowiedni膮 jako艣膰 dost臋pu.

Dost臋p u偶ytkownika do systemu odbywa si臋 w spos贸b jednolity, niezale偶ny od jego fizycznej lokalizacji. Umo偶liwia to nadrz臋dna warstwa zarz膮dzania zasobami, odpowiedzialna za kierowanie 偶膮da艅 u偶ytkownik贸w do odpowiednich klastr贸w lokalnych i w dalszej kolejno艣ci do ich w臋z艂贸w. Warstwa zarz膮dzaj膮ca i administracyjna oprogramowania oparta jest o rozwi膮zania open-source oraz Microsoft. Bardzo istotne jest r贸wnie偶 bezpo艣rednie wsparcie, kt贸re oferowane b臋dzie przez wykonawc贸w us艂ug. Partnerzy w 20 o艣rodkach uruchomi膮 punkty wsparcia technicznego dla u偶ytkownik贸w – odbiorc贸w us艂ug.